Thema Amerika, Australië, Antarctica en de Oceanen

Van 28 mei tot en met 3 augustus staan de leeractiviteiten in het teken van het thema ‘Amerika, Australië, Antarctica en de Oceanen’.

Onderwerpen in dit aardrijkskunde thema zijn:

  • landen in deze werelddelen, zoals de V.S., Canada; Mexico, Cuba, Jamaica, 
de Nederlandse Antillen, Suriname, Colombia, Argentinië en Brazilië;
  • de Noord-Amerikaanse indianen, Inca’s, Maya’s, Azteken en hun culturen;
  • Eskimo’s/Inuït;
  • bevolkingssamenstelling Noord- en Zuid-Amerika, incl. oorzaken;
  • Martin Luther King, racisme en integratie in de V.S.;
  • aardbevingen, vulkanen en tsunami’s;
  • cyclonen en de gevolgen daarvan;
  • Amazonegebied en tropisch oerwoud
  • de vicieuze cirkel van de armoede; gevolgen van armoede;
  • dieren van de Galápagoseilanden en de evolutietheorie van Darwin (DEF);
  • Australië en Nieuw-Zeeland;
  • Aboriginals, Maori’s en hun levenswijzen;
  • het Grote Barrièrerif, het leven in koraalriffen;
  • de afwijkende dierenwereld van Australië;
  • Antarctica, kenmerken, aanwezige dieren, zoals pinguïns;
  • de race naar de Zuidpool tussen Amundsen en Scott (DEF);
  • de drie oceanen en hun kenmerken.

Ook dit aardrijkskundeproject bevat uitgebreide trainingen in kaartlezen en topografie. Daarnaast bevat dit project, zoals alle projecten, elke week
computeropdrachten; doe- en onderzoeksopdrachten, zoals: proefjes met warmte, toepasselijke spellen en kookopdrachten, rietfluitjes, dromenvangers maken, etc.; volop gelegenheid voor kinderen om eigen werkstukken uit te werken; dans, drama, handvaardigheid, muziek, tekenen, schilderen.

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.